人気ブログランキング | 話題のタグを見る

ハリケーン・カトリナを教材にして

PLTのメーリングリストにカトリナハリケーンについて学習するために有用なサイトが紹介されています。このサイトをcompileしてくれたジェフ・キワン氏によると、コンピューターを活用して、生徒たちにこれらの写真から洪水が引き起こす諸問題を示すものを探しだして、それらをチームごとに出し合って検討するというような学習活動ができるのではないかと言うことです。
また、自分たちの近くの都市に焦点を当てて、「水を吸収する土地」などがない都市における増水の問題として考えるというようなことも提案されています。

その他、ハリケーンカトリナ関連で、教材化できるもの、です。

http://yahooracists.ytmnd.com/
同じような写真に、まったく違うキャプションをつけるという。

それを紹介していたのは「ふぇみにすとの雑感@シカゴ」というブログ。このブログはAOLのサービスなんだそうだ。

PLT研修に参加されたみなさんは、どんな学習の展開を今回のハリケーンにからめて、あるいはいまの台風14号にからめて行ってらっしゃいますか。

----------
From: "Lisa R. Deaton" <4est.family@VERIZON.NET>
Reply-To: 4est.family@verizon.net
Date: Fri, 2 Sep 2005 19:40:14 -0400
To: PLT-C@LISTSERV.UNL.EDU
Subject: FW: [Watersheded] Hurricane Katrina Images

Hi everyone,

Jeff Kirwan has alerted our "Places We Live" educators to the NOAA website below for aerial photos of the hurricane damage. I have learned more from these images than all of the newscasts combined.

Lisa Deaton

-----Original Message-----
From: watersheded-bounces@lists.teacherbridge.org [mailto:watersheded-bounces@lists.teacherbridge.org]On Behalf Of Kirwan, Jeffrey
Sent: Friday, September 02, 2005 10:08 AM
To: watersheded@lists.teacherbridge.org
Subject: [Watersheded] Hurricane Katrina Images

To: NOAA Watershed Educators



Dear Friends,



Please follow this link to find post-hurricane aerial photography: http://ngs.woc.noaa.gov/katrina/KATRINA0000.HTM



This is raw, uncorrected photo data, and not all images are spectacular. In the short time I used the site I found the most interesting photos around Lake Pontchartrain. If students look closely they will be able to see things like disappearing highways, and of course, flooded landscapes.



A possible way to work this into a computer lab activity is to assign students an area to investigate, view the images for that area, and save pictures that illustrate flooding problems. Have students discuss those photos with each other.



Another activity might be to try and find the breached dyke using a reference map from Mapquest or Google Earth. Keep in mind the images are not oriented toward north.



One way to bring all this home is to have students consider the amount of impervious surface we have created in the Chesapeake Bay watershed, and where this water has to go if there is little undisturbed soil and trees to absorb it.



Have a great weekend!



Jeffrey L. Kirwan, Ph.D.

Extension Specialist and Associate Professor

Virginia Tech Department of Forestry

Mail Code 0324

Blacksburg, VA 24061

540-231-7265

http://www.cnr.vt.edu/forestry/faculty/Kirwan.html
by eric-blog | 2005-09-05 15:04
<< 英語で読む万葉集 漢字  生い立ちとその背景 >>